پردیس بهتر است یا پرند ؟ در کدام منطقه خانه بخریم؟

سر تیتر های این مقاله
پردیس بهتر است یا پرند
سر تیتر های این مقاله

برای خرید ملک، پردیس بهتر است یا پرند ؟ در حقیقت شهر پردیس در ۱۷ کیلومتری تهران قرار دارد ولی شهر پرند در ۳۵ کیلومتری غرب تهران واقع شده است. پس مطمئناً شهروندان پردیس دسترسی راحت‌تری به امکانات رفاهی تهران دارند. اگر چه شهر پرند خود دارای امکانات ویژه‌ای مثل بیمارستان، پیست بین المللی، مدرسه و مساجد مختلفی است‌؛ ولی کیفیت امکانات خدماتی تهران در سطح بالاتری هستند و زندگی مطلوب‌تری را برای افراد فراهم می‌کنند. پس در پاسخ اینکه پردیس بهتر است یا پرند می‌توانیم از جهاتی با اطمینان بگوییم که شهر پردیس منطقه بهتری برای خرید خانه به شمار می‌آید.

پردیس بهتر است یا پرند ؟

 گسترش شهرنشینی و هجوم مردم از نقاط مختلف کشور به سمت تهران باعث شده است تا آلودگی هوا و ناامنی در تهران افزایش پیدا کند. اما در این میان تعداد زیادی از مردم تمایل دارند برای خرید خانه به شهرهای پردیس و پرند مهاجرت کنند. چون این شهرها مکانی آرام و امنی هستند که ظرفیت بالایی برای پیشرفت و توسعه دارند. پردیس در شمال غربی تهران قرار دارد و پرند در جنوب غربی تهران واقع شده است. اگر چه پردیس شهر قدیمی‌تر است ولی در حال حاضر به علت فازهای مسکن مهر پردیس ظرفیت بیشتری برای ساخت و ساز و توسعه دارد. در نتیجه آینده خیلی روشنی در پردیس پیش بینی شده است.

  • مقایسه امکانات رفاهی پردیس با پرند

امکانات و خدمات شهر پردیس بخش عمده‌ای از توسعه پردیس را به خود اختصاص داده است‌. پس سکونت و زندگی در فازهای مختلف پردیس موقعیت بهتری را برایتان فراهم می‌کند‌. اگر چه پرند طی سال‌ها اخیر بیشترین نرخ رشد جمعیت را داشته است و مسکن مهر در شهر پرند به عنوان یک پروژه عظیمی به حساب می‌آید. ولی همین موضوع سبب شده است تا امکانات شهر پرند تا حد زیادی با کمبود مواجه شود‌.

از طرفی سرعت احداث مجتمع‌های بزرگ و روند رشد جمعیت با امکانات خدماتی محدود مشکل ساز شود. اما پردیس از جمله شهرهایی است که به لحاظ امکانات فرهنگی و خدمت رسانی نسبت به رشد جمعیت پردیس در سطح بالاتری قرار دارد. مهم‌تر اینکه امکانات تفریحی و پارک های سرسبز در پردیس وضعیت مطلوب‌تری دارد. پس قطعاً پردیس از لحاظ آب و هوا بهتر از پرند است.

امکانات رفاهی

  • مقایسه پردیس با پرند از لحاظ حمل و نقل

دقت کنید فاصله پردیس تا تهران تقریباً نصف فاصله پرند تا تهران است. پس شهر پردیس به لحاظ دسترسی به خطوط حمل و نقل تهران امتیاز بالاتری نسبت به شهر پرند دارد. به طوری که شهروندان پردیس در زمان کوتاهی از طریق متروی فرهنگسرا به تهران می‌رسند‌. ولی پرند اگر چه دارای آزادراه‌های بزرگ و حتی مترو است اما مسیرهای پرند پرترافیک و خسته کننده هستند. از این رو شهروندان پردیس راحت‌تر و زودتر به نقاط مختلف تهران می‌رسند.

  • مقایسه قیمت مسکن در پردیس و پرند

 اگر چه قیمت مسکن در هر شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی، متراژ و کیفیت و سال ساخت ساختمان تعیین می‌شود. ولی در مقایسه اینکه پردیس بهتر است یا پرند باید گفت طبق برنامه ریزی های فعلی خرید خانه در فازهای مسکن مهر پردیس پیشرفت بیشتری خواهد داشت. چون فازهای قدیمی مثل فازهای ۱ و ۲ رشد خود را کرده‌اند. ولی این فازها از امکانات مطلوب‌تری برخوردار هستند.

 قیمت مسکن در پردیس و پرند

نکته پایانی درباره پردیس بهتر است یا پرند؛ اگر چه خرید آپارتمان در پردیس قیمت کمتری نسبت به پرند دارد ولی سرمایه گذاری در پردیس در بلند مدت سودآوری بیشتری خواهد داشت. ضمناً نمای شهر پردیس خیلی زیباتر از نمای شهر پرند است. چون بعضی از فازها در پرند هنوز نمای بیابانی دارند. پس موقعیت جغرافیایی پردیس باعث شده است تا استراتژیک و همچنین چشم اندازهای پردیس برتری های ویژه‌ای داشته باشند.

سخن پایانی

حال که پاسخ سوال پردیس بهتر است یا پرند را دریافت کرده اید؛ اگر به دنبال خرید ملک در پردیس یا پرند هستید بهتر است بدانید که امکانات رفاهی شهر پردیس خیلی بهتر از پرند است. مثلاً در شهر پرند تنها دو بانک دولتی وجود دارد در حالی که پردیس دارای بانک های دولتی بزرگ و تعدادی بانک های خصوصی است. پس برای انجام کارهای بانکی لازم نیست به شعب مختلف تهران مراجعه کنید. یا اینکه در پرند در هر محله امکانات محدودی وجود دارد در حالی که شهر پردیس به راحتی در هر فاز و هر محله‌ای به طور جداگانه امکانات رفاهی زیادی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد.

پس به طور واضح می‌توان گفت شهر پردیس مکان امن‌تر و بهتری برای زندگی کردن است. ولی متأسفانه به علت خرید و فروش ملک در پردیس و پرند این روزها شاهد اسناد جعلی و سندهای غیر ثبتی هستیم. پس اگر قصد خرید خانه در پردیس را دارید برای اینکه مورد سوءاستفاده افراد کلاهبردار با سندهای ساختگی قرار نگیرید بهتر است امور سرمایه گذاری خود را به املاک پردیس سازان بسپارید. مطمئن باشید کارشناسان حقوقی ما در املاک پردیس از راه‌های قانونی اقدام می‌کنند و مناسب‌ترین ملک را در پردیس به شما واگذار خواهند کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *