راهنمای پیدا کردن ایستگاه مترو پردیس (آسان ترین راه دسترسی)

سر تیتر های این مقاله
ایستگاه مترو پردیس
سر تیتر های این مقاله

ایستگاه مترو پردیس دارای ۲۸۳۵ متر طول پل و همچنین ۳ رشته تونل به اندازه ۱۰ کیلومتر است. در واقع بهره برداری ایستگاه مترو پردیس_ تهران از جمله برنامه‌های مهم دولت است که باعث توسعه و پیشرفت شهر پردیس خواهد شد. چون با توجه به افزایش جمعیت شهر پردیس قطعاً با احداث این ایستگاه مترو، تردد شهروندان پردیس با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

از طرفی راه اندازی این قطار شهری باعث کاهش آلودگی و مسیرهای پرترافیک می‌شود. ولی صدور مجوز عملیات اجرایی پروژه مترو پردیس با یکسری مشکلات مواجه شده است. طبق آخرین اخبار منتشر شده چنانچه مجوزهای لازم از طرف شهرداری تهران صادر شود و منابع مالی این پروژه از طریق تسهیلات تامین شود به زودی ایستگاه مترو در پردیس اجرا خواهد شد.

فاصله پردیس تا تهران با مترو چقدر است؟

از آنجایی که امکانات حمل و نقل عمومی در تمام فازهای تهران مناسب است پس‌ ساکنین فازهای ۱_ ۲_ ۳_ ۴ و ۵ شهر پردیس به راحتی می‌توانند به سمت میدان امام بروند. سپس با استفاده از تاکسی های مسافربری که در آنجا متوقف هستند به سوی متروی فرهنگسرا حرکت کنند. البته فازهای ۵ به بعد هم از طریق اتوبوس می‌توانند در فاصله ۲۵ دقیقه در مسیر کوتاهی شما را به شهر تهران برسانند.

ولی اگر تمایل دارید با استفاده از ماشین خود به پردیس بروید مناسب ترین مسیر برای شما آزاد راه تهران در سمت شرق است. ولی اگر قصد دارید با وسایل حمل و نقل عمومی از پردیس به تهران بروید چون هنوز ایستگاه مترو پردیس راه اندازی نشده است بهتر بوده از متروی فرهنگسرا که به سمت چهار راه تهران پارس و همچنین میدان نوبنیاد ختم می‌شود استفاده کنید. در نهایت از طریق تاکسی های مسافربری و اتوبوس‌هایی که در مسیر ایستگاه مترو تردد دارند در حدود چند دقیقه به مقصد می‌رسید.‌

نزدیک ترین ایستگاه مترو به پردیس تهران

چنانچه قصد دارید از نزدیک ترین ایستگاه مترو پردیس استفاده کنید. بهتر است بدانید که پروژه ایستگاه مترو پردیس_ تهران به اندازه ۲۵ کیلومتر با ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده است‌. این ۲ ایستگاه در فاصله‌های ۲۲ تا ۲۴ کیلومتری یکدیگر قرار خواهند داشت. ولی طبق گزارش‌های رسمی پایانه مترو فرهنگسرا تنها ایستگاه انتهایی این ۲ خط نیست بلکه ۴ ایستگاه دیگر هم به این خط اصلی اضافه می‌شود. البته در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد محل دقیق ایستگاه‌ها وجود ندارد. ولی در آینده‌ای نه چندان دور بهترین ایستگاه قطار شهری پردیس از سمت ایستگاه فرهنگسرا کنونی بهره برداری خواهد شد.

فاصله پردیس تا تهران با مترو

ایستگاه مترو پردیس در کدام فاز است؟

طرح بهره برداری احداث مترو پردیس_ تهران به طول ۷/۲۴ کیلومتر است که از فاز ۴ پردیس یعنی از ابتدای محدوده شهری بومهن آغاز می‌شود. البته قسمت میانی ایستگاه مترو پردیس در فاز ۸ پردیس قرار می‌گیرد که با طی کردن مسافتی نزدیک به ۳/۱۸ کیلومتر به قسمت پایانی خط ۲ مترو فرهنگسرا اتصال پیدا می‌کند.

آخرین وضعیت مترو پردیس

بر اساس آخرین خبر منتشر شده تمام مجوزهای پروژه احداث مترو تهران_ پردیس دریافت شده است. فقط مانعی که باعث تأخیر شروع احداث قطار شهری در این منطقه شده است جا به جایی ۵۰۰ اصله درخت بزرگ و کوچک در مسیر تونل ابتدایی پردیس در قسمت بالای جاجرود است. پس احداث مترو تنها منتظر صدور مجوز قطع یا جا به جایی درختان از طرف سازمان فضای سبز و همچنین اداره پارک های شهرداری تهران می‌باشد. خوب است بدانید که قرارگاه خاتم انبیاء (ص) برای بهره برداری ایستگاه مترو پردیس به دنبال همکاری با شرکت عمران شهر پردیس است. ولی تا کنون مجوز انتقال درختان صادر نشده است.

سخن پایانی

اگر چه امکانات رفاهی و خدماتی زیادی در شهر پردیس وجود دارد. ولی یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه و پیشرفت این شهر احداث مترو پردیس_ تهران است. در واقع افتتاح ایستگاه مترو پردیس باعث محبوبیت این منطقه خوش آب و هوا بیش از گذشته شده است. زیرا با بهره برداری قطار شهری پردیس دسترسی به نقاط مختلف تهران و تردد بین شهری به سادگی صورت می‌گیرد.

از این رو با احداث ایستگاه مترو در پردیس قطعاً شاهد افزایش خانه و املاک تجاری در پردیس خواهیم بود. پس ما در املاک پردیس سازان به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از اینکه میزان تعادل خرید و فروش خانه و زمین در پردیس به علت افتتاح مترو افزایش چشم گیری داشته باشد در این شهر با خرید املاک مسکونی و تجاری خصوصاً خرید مسکن مهر سرمایه گذاری کنید.

 

اشتراک گذاری:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *